شب قدر؛ سرآغاز سالشمار زندگی عبادی انسان
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۸۳۴۵
در میان ماه های سال قمری، ماه مبارک رمضان قداست و جایگاه ویژه ای دارد. رمضان ماه خیر و برکت و انفاق محسوب می شود. از این ماه در قرآن به نام هدایت کننده مردم یاد شده است.
وجود شب های قدر در این ماه مبارک نعمت و موهبتی الهی بر امت پیامبر اسلام(ص) است. این شب برتر از هزار ماه بوده و در این شب فرشتگان به فرمان خداوند متعال فرود می آیند و تمام مقدرات بندگان را در طول سال تعیین می کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با توجه به اهمیت این ماه در بعد روحانی انسان ها و همچنین تاثیرهای آن در زندگی اجتماعی آنها نیاز است تا جامعه نسبت به برکات این ماه مبارک آگاهی کسب کند و دیگر ایام زندگی خود را نیز با الگو گرفتن از ماه رمضان در سایه فضل الهی سپری کند.
**شب قدر موهبت خدا برای مسلمانان
روزنامه «شهروند» در مطلبی با عنوان «شب قدر موهبت خدا برای مسلمانان» نوشت: شب قَدر یا لیلةُالقدر به باور مسلمانان، شب نزول قرآن و مقدرشدن امور یکساله انسانهاست. قرآن در سورههای قدر و دخان از این شب سخن گفته است. در قرآن و روایات ارزش شب قدر بیشتر ازهزار ماه دانسته شده است. این شب با فضیلتترین شب سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن فرشتگان به زمین میآیند و بنابر برخی از احادیث شیعه مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه میکنند.
**آن شب قدرکه این تازه براتم دادند
روزنامه «ایران» در یادداشتی با عنوان «آن شب قدرکه این تازه براتم دادند» که به قلم مصطفی قنبرپور پژوهشگر دین نگاشته شد، آورد: شب قدر از شبهای با فضیلت است و آنچه از قرآن کریم و روایات اسلامی استفاده میشود، این شب عزیز در ماه مبارک رمضان است. در همین شب است که قرآن کریم بر قلب مقدس پیامبر(ص) نازل شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که ممکن است برای بعضی این پرسش پیش آید که مگر در بیست و هفتم رجب قرآن به رسول اکرم(ص) نازل نشده است؟شاید یکی از عللی که شب قدر به طور دقیق معلوم نیست که کدام یک از شبهای یاد شده است، این باشد که: حکمت الهی بر این تعلق گرفته که مردم همه شبهای پرفیض ماه رمضان را به احتمال (شب قدر) به اندازه توان و استطاعت خود، احیا بدارند و به نماز و عبادت و دعا و تلاوت قرآن بپردازند و از گناهان (معاصی) برکنار باشند. ولی آنچه از روایات اسلامی استفاده میشود، شبقدر در دهه آخر ماه رمضان است و این شب قدر در ادیان و امتهای قبل از اسلام نبوده و از مواهبی است که خدای متعال برای امت حضرت محمد(ص) قرار داده است. در این شب مبارک و پر از برکات و فرمان آفریدگار جهان، فرشتگان فوج فوج از آسمان به زمین میآیند، درحالی که به بندگان مؤمن سلام میکنند، مقدرات یکساله بندگان را ثبت مینمایند.
** شب قدر از هزار ماه برتر و بالاتر
روزنامه «آرمان» در گزارشی با عنوان «شب قدر از هزار ماه برتر و بالاتر»، می نویسد: در بزرگی و شرافت شب قدر همین بس که طبق آیه اول سوره قدر، قرآن کریم در این شب نازل شده و شب قدر، از هزار ماه برتر و بالاتر شمرده شده است. رحمت و برکات و سلام و تحیّات در این شب مقدس از شامگاه تا بامداد برای خلق خدا تداوم دارد. و بندگان جویای محبت، سر برآستان دوست مینهند و با او به نجوا مینشینند.
در ادامه این گزارش می خوانیم: همه مسلمانان در این عقیده اتفاق نظر دارند که خدای متعال در شب قدر، حوادث و سرنوشت انسانها را تا سال آینده مقدر و مشخص میکند. خداوند در توصیف این شب مبارک میفرماید: «در آن شب مبارک، هر حادثه و کاری که باید واقع شود، بر اساس حکمت از یک دیگر مجزا و مشخص میشود و هر کدام در ظرف زمان و مکان معلومی به وقوع میپیوندد».
** فضیلت و اعمال شب قدر
روزنامه «شهروند» در گزارشی با انتشار عنوان «فضیلت و اعمال شب قدر»، آورد: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود. «انسبن مالک» از پیامبر(ص) نقل کرده که فرمودند: ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه شبی است که برتر از هزار ماه است و هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بینصیب مانده است و محروم نمیماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است: برخی مقدرات و پاداشها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتیجه کار خود بندگان است و سرنوشت هر انسانی در شب قدر به دست خودش رقم میخورد. در شب قدر به خواندن دعاهایی ازجمله «جوشکبیر»، «دعای افتتاح» و «ابوحمزه ثمالی» سفارش شده، زیرا انسان با یادآوری لطف، گذشت، کرم، رحمت و بخشش بیپایان خدای مهربان او را در کنار و دستگیر خویش میبیند و نور امید در دلش میدرخشد.
**علی، همسفر رمضان و معنادهنده روزه
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با درج عنوان «علی، همسفر رمضان و معنادهنده روزه» به قلم علی اصغر شعردوست فعال فرهنگی، آورد: رمضانالمبارک با نام مبارک علی(ع) پیوند خورده است، گویی نام و یاد شهید رمضان، این با فضیلتترین ماه خدا را با عطر شهادت درمیآمیزد. در ماه صیام گرسنگی و تشنگی را تجربه کردن دهان و چشم و گوش و فکر را از شبههها بر حذر داشتن پاکی را در همه اعضا و جوارح خویش جاری و ساری کردن و پاک شدن و به صفت پارسایان آراسته گردیدن عرصه و مجال میطلبد که حضرت حق این عرصه و مجال را در رمضان فراهم آورده است. روزه، بازایستادن از بدیها و گسترش نیکیهاست و سنت خداوند گسترش پاکیهاست. اما ماه که از نیمه می گذرد و به شبهای مبارکه قدر می رسد، نام و یاد بزرگ شهید راه عدالت، پیشوای پرهیزکاران، جانهای شیفته را بیاد آن بامدادی می اندازد، که فرق مبارک حضرت علی(ع) در محراب عبادتش از شدت عدالتش شکافته شد... محراب، مانند هر پگاه، پاسدار همیشهاش را به سوی خویش میخواند و علی(ع) بر سجده آخرین پیشانی میساید. تیغه شمشیر در تاریکی میدرخشد و عرش میلرزد و محراب دری میشود از درهای بهشت.
**خصایص حضرت علی (ع) در دعای افتتاح
روزنامه«رسالت» در یادداشتی با عنوان «خصایص حضرت علی (ع) در دعای افتتاح» به قلم سوسن آل رسول و سیده فاطمه رهنما، نوشت: دعای افتتاح، منقول از امام زمان ارواحنا فداه (عج) است که توصیه شده تا بهترین لحظات مناجات با خدا در ماه مبارک رمضان به مدد آن سپری شود. این دعا مانند سایر ادعیه چنان با تار و پود توحید، رسالت و امامت به هم آمیخته که تفکیک آن ها کاری دشوار است. در دعای افتتاح پس از حمد و ثنای الهی نخست به آستان مقدس پیامبر اکرم (ص) عرض ادب می شود و پس از صلوات بر وجود پر برکت ایشان با یادآوری خاندان آن حضرت، در خواست درود الهی بر تک تک آن بزرگواران می کند. از آنجا که خاندان رسول خدا (ص) به وسیله حضرت علی (ع) ادامه پیدا می کند، این صلوات از ایشان آغاز می شود و به حضرت مهدی (عج) خاتمه پیدا می کند و در طی آن به اوصافی از حضرت اشاره می شود که با تحلیل قرآنی آنها می توان به حقایق ارزشمندی دست یافت. از جمله اینکه اعتقاد به امامت از ضروری ترین شروط قبول توحید می باشد.
**شب های قدر و کالبدشکافی سلوک دینی جامعه
روزنامه «جام جم» در گزارشی با عنوان «شب های قدر و کالبدشکافی سلوک دینی جامعه» آورد: شبهای قدر، فرصت خلوت است. تقرب به ساحت حضرت حق به بندگی و در عین حال، سازندگی میرسد. مرور ادبیات فارسی و بازخوانی آثار شاعران بزرگ نیز مبین حقیقتی در رابطه با لیالی قدر است؛ آنها شبهای قدر را به عنوان فرصتی برای خودسازی و جامعهسازی معرفی کردهاند. این اشعار نشان میدهد علاوه بر اینکه این شبها، فرصت تزکیه نفس است، رسالت اصلاح اجتماعی هم با آنها همراه است و البته که بدیهی است شاعر مسلمان که ادعای گام برداشتن در مسیر کرامتهای انسانی دارد، متوجه این امور است. به عنوان مثال، میتوان به شش غزل حضرت حافظ در رابطه با ماه رمضان اشاره کرد که اغلب استقبال عید سعید فطر محسوب میشوند. او در این غزلها بسیار رندانه و هوشمندانه به نقد و کالبدشکافی جامعه دینی پرداخته و سلوک دینی جامعه را به نقد کشیده است. وقتی که میگوید «دلا دلالت خیرت کنم به راه نجات/ مکن به فسق مباهات و زهد هم مفروش»، انسان مسلمان اصیل را توصیه میکند به اینکه علاوه بر صالح و سالمبودن، در عین حال نباید دین را به عنوان ابزاری برای فریب مردم قرار دهد، نباید با سکه دین به تجارت دنیا مشغول باشد، نباید با خرقهپوشی و زهداندیشی کاذب، جامعه را گمراه کند، باید اصلاحگر باشد و جامعه را به امید و اصلاح و خیر دعوت کند. در شعر مولانا و سعدی نیز این نوع نگاه، متجلی است.
**چهل بندِ بندگی و چهل درس زندگی
روزنامه «ایران» در یادداشتی با انتشار عنوان «چهل بندِ بندگی و چهل درس زندگی» به قلم عبدالحسین طالعی پژوهشگر و استاددانشگاه، آورد: عای ابوحمزه، دعایی است که ابوحمزه ثمالی – از یاران خاص امام سجاد علیه السلام – از حضرتش روایت میکند که آن امام همام در سحر ماه رمضان پس از نمازهای مستحب این دعا را میخواند. متن دعا را برخی از محدثان شیعه در سدههای گذشته، در کتاب های معتبر خود آوردهاند، از جمله: شیخ طوسی (متوفی 460 ق.) در کتاب مصباح المتهجّد ج 2 ص 582، سید ابن طاووس(متوفی 664 ق.) در کتاب اقبال الاعمال ج 1 ص 67، ابراهیم بن علی کفعمی (متوفی 905) در دو کتابش: البلد الأمین ص 205 و جُنّه الأمان ص 588، شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه ج 8 ص 23، علامه محمد باقر مجلسی در بحار الانوار ج 95 ص 82. در این میان، نقل ابن طاووس با سند معتبر همراه است که علاوه بر محتوای بلند دعا، دلیلی دیگر بر اعتبار آن است. متن دعا را محدث مشهور قرن گذشته، شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان ضمن اعمال ماه رمضان نیز آورده است.
**روزه داری، طراوت و نشاط روح و جسم
روزنامه «کیهان» در گزارشی با عنوان «روزه داری، طراوت و نشاط روح و جسم»، نوشت: در ماه رمضان که فصل روزهداری مسلمانان است، هم باید به امور معنوی توجه شود و هم تقویت ابعاد جسمانی مد نظر باشد. در واقع روزهدار با تحمل گرسنگی، تشنگی و خودداری از محرمات سعی میکند در این ماه به خدا نزدیکتر شود جامه تقوا را بپوشد، از طرفی بدون توجه به تقویت قوای جسمانی و امر تغذیه نمیتواند از عهده این مهم برآید. با توجه به اینکه روزهدار تنها از زمان افطار تا سحر میتواند به خوردن - آشامیدن و تغذیه بپردازد و این مدت نسبت به طول روزه زمان محدودتری است، لازم است جهت حفظ دستگاه گوارشی و دیگر اندامهای مرتبط بدن، برنامهریزی جامعی نسبت به انتخاب نوع غذا و حجم آن و میزان مصرف داشته باشد. برهمین اساس طبق نظر پزشکان روزهداری باعث تنظیم بسیاری از سوخت و سازهای بدن خواهد شد و فواید فراوانی برای بدن انسان دارد، همچنان که فواید فراوان معنوی نیز دارد.
**روزه درمان بیماری های جسمی و روحی
روزنامه «کیهان» در گزارشی با عنوان «روزه درمان بیماری های جسمی و روحی»، نوشت: بررسی سلامتی بدن روزهداران از دو جنبه حائز اهمیت است: 1- جنبه دینی و معنوی 2- جنبه علمی و پزشکی. با مطالعه فلسفه روزه و نوع نگاه قرآن و روایات به این مسئله هیچ شکی نیست که اسناد محکمی در اینباره وجود دارد.آنچه همواره مورد سوال و ابهام بوده است نگاه علم پزشکی به موضوع روزه است. علم پزشکی ثابت کرده که در کنار فواید معنوی فراوان روزهداری در ماه مبارک رمضان، فواید پزشکی فراوانی هم در روزهداری نهفته است و درمانگر بسیاری از بیماریها است.
** در مکتب قرآن
روزنامه «ایران» در گزارشی با درج عنوان «در مکتب قرآن»، می نویسد: ما در ماه رمضان تمرین میکنیم تا بر اراده و شهوات خود مسلط باشیم و چون بر شهوات و اراده خود مسلط شدیم، میتوانیم سعادت یا شقاوت خود را رقم بزنیم. در نتیجه، ماه رمضان ماهِ تعیین سرنوشت است زیرا از آغاز این ماه تمرین میکنیم و نتیجه این تمرین تسلط بر شهوات است.
در ادامه این گزارش آمده است: تو مختاری و میتوانی سعادت و شقاوت خود را تعیین کنی. بنابراین میتوانیم بگوییم که سعادت و شقاوت انسان در ماه رمضان رقم میخورد. در چه مقطعی از ماه رمضان؟ در اواخر ماه رمضان، آنچنان که در احادیث آمده است. شبِ قدر نیز در هفته یا دهه آخر ماه رمضان واقع شده است، زیرا این تمرین در آن هنگام به اوج خود میرسد.
** سلاحی به نام «روزهداری»
روزنامه «شهروند» در یادداشتی با عنوان «سلاحی به نام «روزهداری»» به قلم تهمینه انصاری نوشت: آنا هزاره، مردی در حمایت از انقلاب قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات، ٨٠ سالهای نحیف و سپیدپوش با کلاهی مانند کلاه گاندی و معروف به گاندی دوم، یکی از فعالان اجتماعی تحسین شده و سرباز سابق ارتش هند است.
در ادامه این یادداشت می خوانیم: ٥ آوریل 2011 هزاره به منظور فشار بر دولت برای تصویب قوانین ضدفساد شروع به «روزه تا حد مرگ» در مورد مالیات جَن لپکال کرد. 5 آوریل، نخستین روزه او نبود، روزه گرفتن همواره برای او سلاحی بود که بارها در گذشته نیز برایش موفقیت به همراه آورده است. اهداف قبلی او معطوف به دولت ایالتی مهاراشترا بوده است. هزاره موفق شد تا وزرای دولت هند را تا استعفا از پست خود پیش ببرد و دولت مجبور به برکناری مقامات فاسد شود. اعتصاب و روزه او در 9 آوریل 2011، یک روز پس از آنکه همه مطالبات هزاره توسط دولت پذیرفته شد تا با تشکیل یک کمیته مشترک از دولت و جامعه مدنی پیشنویس این قانون تهیه شود، به پایان رسید.
** درسهای سیاسی زندگی و شهادت امیرالمؤمنین (ع)
روزنامه «شرق» در یادداشتی به قلم حجتالاسلام حسین انصاریراد با انتشار عنوان «درسهای سیاسی زندگی و شهادت امیرالمؤمنین (ع)»، آورد: این شبها، شبهای مبارک و مهمی است؛ شبهایی که در آن مردم با دعا، احیا، توبه و بازگشت، عمل به دستورات قرآن مجید و پیامبر اکرم(ص) را در دستور کار خود قرار میدهند. این شبها فرصت بازبینی و بازرسی اعمال و رفتار و وضعیت اخلاقی ما نیز هست تا از آنچه شایسته انسان و بر اساس تعلیم قرآن و اخلاق رسول اکرم و شایسته ما پیروان مولای متقیان است، اندکی تخطی نکرده باشیم و خود را از کجیها و ناراستیها خلاص کنیم.
در ادامه این یادداشت آمده است: بجاست که مردم و بهویژه اهل سیاست و مدیریت کشور- که به طریقی اولی وظایف سنگینی برعهده دارند- در این شبها، به سیاستهایی که در پیش گرفتهاند، به گفتار و رفتار خود بیشتر و بیشتر بیندیشند و سعی کنند از فردا وضع کشور را به لحاظ اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، به سیاستهایی نزدیک کنند.
** حق با علی(ع) است
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی به قلم رسول منتجبنیا فعال سیاسی با انتخاب عنوان «حق با علی(ع) است»، نوشت: در اینکه علیابنابیطالب امیرالمومنین و جانشین پیامبر و الگوی همه مسلمانها و انسانها است جای بحث و تردیدی نیست چون علی علیهالسلام دستپرورده پیامبر است و در خانه پیامبر و تحت تربیت رسولالله پرورش یافته و به فرمایش پیامبر تجسم حق و عدالت است.
در ادامه این یادداشت می خوانیم: علی علیهالسلام با حقیقت عجین و همراه است، علی هرگز از حق جدا نمیشود و حق از علی جدا نمیشود. با توجه به این ویژگیها ایشان منزلت و جایگاهی را در تاریخ به خود اختصاص داده است، منزلتی که از سوی پروردگار به او داده شده و سبب میشود که برای همه انسانها چه شیعه باشند، چه اهل سنت، مسلمان باشند یا غیر مسلمان، مرجعی معتمد باشد.
** شهادت حضرت علی(ع)
روزنامه «آرمان» در گزارشی با درج عنوان «شهادت حضرت علی(ع)»، می نویسد: بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف است با سالروز شهادت ابرمردی که برای آمدنش خانه خدا شکافت و برای رفتن این اولین عاشق اسلام، فرق مبارکش را براساس کینه و عداوت شکافتند تا اولین شهید محراب شود و در بهترین لحظه و مکان بر روی زمین دعوت حق را لبیک گوید.زمانی که «فزت و رب الکعبه» را بر زبان جاری کرد گویی عالمی را در غم فرو برد.
در ادامه این گزارش آمده است: آن شب حضرت علی (ع) در خانه دخترش مهمان بودند و از واقعه صبح با خبر بودند، وقتی موضوع را با دخترش در میان نهاد، ام کلثوم گفت: فرداجعدبن هبیره را به مسجد بفرستید. حضرت علی(ع) فرمود: از قضای الهی نمیتوان گریخت. آنگاه عازم مسجد شد. در حالی که این دو بیت را زمزمه میکرد: «کمر خود را برای مرگ محکم ببند، زیرا مرگ تو را ملاقات خواهد کرد و از مرگ، آنگاه که به سرای تو درآید، جزع و فریاد مکن.»
** عبادت عاشقانه و مردمداری
روزنامه «شهروند» در گزارشی با انتخاب عنوان «عبادت عاشقانه و مردمداری»، نوشت: عالمان ربانی، چلچراغهای پرفروغی هستند که در هر عصری، در آسمان علم و عمل میدرخشند و با کسب نور و گرما از خورشید رسالت و امامت، بر زمینیان تجلی میکنند و آنان را به سوی منابع نور و برکت دودمان وحی، رهنمون میسازند و بر بال عرفان ناب محمدی صلی الله علیه وآله نشانده، بر مشکات ملکوت، عروج میدهند.
در ادامه این گزارش می خوانیم: در میان دین باوران، امام خمینی(ره) از موقعیتی والا و ویژه برخودار است، حضرت امام(ره) توجه ویژهای نسبت به ماه رمضان داشته و بدین جهت، ملاقاتهای خودشان را در ماه رمضان تعطیل میکردند و به دعا و تلاوت قرآن و... میپرداختند و خودشان میگفتند: «خود ماه مبارک رمضان، کاری است».
** زمانه امیرالمومنین (ع)
روزنامه «ابتکار» در گزارشی با انتشار عنوان «زمانه امیرالمومنین (ع)»، آورد: امام علی (ع) امام اول شیعیان و نخستین کسی است که به پیامبر (ص) ایمان آورد. زندگینامه امام علی (ع) سرشار از رشادتهایی است که در راه اسلام داشته و در نهایت نیز به دلیل کینهتوزی دشمنان اسلام در محراب مسجد به شهادت رسید. حضرت علی (ع) در بیشتر جنگها در کنار پیامبر اسلام به عنوان پرچمدار سپاه اسلام میجنگید و داستانهای زیادی از دلاوری و شجاعت او بر سر زبانهاست که خیلی هم زیاد است. البته بنا به روایات، حضرت امیر (ع) در همه غزوات به جز غزوه تبوک حضور داشته است. در غزوه تبوک خود حضرت رسول(ص)، امام علی (ع) را به جای خودش در مدینه گذاشت و این امر موجب بروز یکسری شایعه در مورد کدورت پیامبر از امام علی (ع) شد.
در ادامه این گزارش آمده است: بعد از جنگ نهروان و سرکوب خوارج برخی از خوارج از جمله عبدالرحمان بن ملجم مرادی در یکی از شبها گرد هم آمدند و اوضاع آن روز و خونریزیها و جنگهای داخلی را بررسی کردند و از نهروان و کشتگان خود یاد کردند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که باعث این خونریزی و برادرکشی حضرت علی(ع) و معاویه و عمروعاص هستند و اگر این سه نفر از میان برداشته شوند، مسلمانان تکلیف خود را خواهند دانست. سپس با هم پیمان بستند که هر یک از آنان متعهد کشتن یکی از سه نفر شود. ابن ملجم متعهد قتل امام علی (ع) شد و در شب نوزدهم ماه رمضان همراه چند نفر در مسجد کوفه نشستند. آن شب حضرت علی (ع) در خانه دخترش مهمان بودند و از واقعه صبح باخبر بودند، ابن ملجم، در حالی که حضرت علی (ع) در سجده بودند، با ضربتی بر فرق مبارک خون از سر حضرتش در محراب جاری شد و محاسن شریفش را به خون رنگین کرد. در این حال آن حضرت فرمود: «فزت و رب الکعبه»
*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مهدی احمدی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9370**9131
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شوید.
منبع: ایرنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رفقای قدیمی و صمیمی در تیم ملی به هم رسیدند
به گزارش "ورزش سه"، میلاد عبادیپور دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران پس از آنکه دو تورنمنت بازیهای آسیایی و انتخابی المپیک را در سال گذشته از دست داده بود، با روی کار آمدن موریس موتا پائز به عنوان سرمربی، دوباره به تیم ملی در قامت کاپیتانی بازگشت.
عبادیپور که در تمرینات معمولا با لبخند حاضر می شود با یکی از مربیان تیم ملی رابطه بسیار خوبی دارد. این مربی عبدالرضا علیزاده است که علاوه بر اینکه هر دو ارومیه ای هستند، هر دو سابقه ی هم تیمی بودن را دارند و میلاد عبادی پور زمانی که سن بسیار کمی داشت در کنار عبدالرضا علیزاده در تیم های کاله آمل و شهرداری ارومیه بازی کرده و قهرمانی در تیم کاله آمل را نیز به طور مشترک به دست آورده اند.
البته عبدالرضا علیزاده با دیگر بازیکنان تیم ملی نیز رابطه خوبی دارد و باعث شده تا موریس موتا پائز از بابت بازیکنان خیالش راحت باشد. پیمان اکبری دیگر دستیار این مربی نیز تقریبا با تمامی بازیکنان از قبل کار کرده و به خوبی با روحیات و عملکرد آنها آشنا است.